Super User

Jak zachęcić uczniów do pisania? Co zrobić, by z przyjemnością usiedli do kolejnego wypracowania? A może konkurs?

Na początku maja obie klasy czwarte wzięły udział w wymyślonym przeze mnie konkursie na najciekawsze opowiadanie twórcze pt: "Trzy zdania". Jego temat był dowolny, ale praca musiała zawierać zdania wylosowane przez jedną z uczennic. Stanowiło to warunek konieczny. Mogły się one znaleźć w dowolnej części wypracowania tam, gdzie zdecydowało dziecko. Prace na papierze podaniowym, starannie i czytelnie napisane, uczniowie oddali 18 maja.

To było, wbrew pozorom, trudne zadanie. Połączenie w sposób logiczny przypadkowych zdań wymagało od ucznia sporej pomysłowości. Sądzę, że czternaścioro czwartoklasistów wywiązało się z tego zadania wyśmienicie. Prace były nie tylko interesujące, ale i napisane z humorem. Czytałam z prawdziwą przyjemnością. Wszyscy biorący udział w konkursie otrzymali nagrody. Chciałabym w szczególności pochwalić Kubę i Martę – za bardzo staranne pismo, Julkę – za trzymającą w napięciu akcję opowiadania, Olę – za niezwykłą formę trzech oryginalnych opowiadań oraz Marysię – za spójność pracy i wspaniały pomysł!

Wylosowane zdania:

  1. Minister spojrzał na mnie zdezorientowany, a potem rzucił kremówką w kelnera.
  2. Wtedy, ku uciesze uczniów, zawalił się dach szkoły.
  3. Moje skarpety pokazywano tego dnia w głównych Wiadomościach o 19.30.

Oto jedna z wyróżnionych prac, której autorem jest Ola: